Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, July 9, 2009

Salam.

Alhamdulillah...kandungan aku dah masuk angka 6 bulan. Masih berbaki 3 bulan lagi....insyaallah..

Sepanjang kemalasan aku update blog ni...ni nak ceta skit ni...
Pening, loya & muntah yang aku alami seawal mengandung hilang bila genap ja umur kandungan aku 3 bulan. Alhamdulillah....tetapi aku jadi malas nak buat itu ini...baring ja keja aku...sib baik la En. AY memahami kan. Masak pun jarang sangat, asik beli makan kat luar ja. Nak buat keja umah pun punyala seksa..En. AY gak yang tlg sudahkan. Tapi satu bab ja yang aku rajin..iaitu makaaaannnn....tak henti2 mengunyah..dari tempat keja membawa ke rumah..selera aku double tau..contoh kalau makan nasi goreng, aku beli 2 bungkus..mmg 2-2 perabih kat aku..satu x cukup...sampaikan berat aku menjangkau 10kg pada bulan ke-5 kandungan aku...huhhh...bila p checkup...doc terus nak buat test MGTT (minum air gula...aduhhh)...sana sini aku tanya orang camna rasa minum ayaq gula ni...sedapkah..bestkah...hehehe..yang pasti manissssssss...

Alhamdulillah gak..keputusan ujian tu...aku x mengidap kencing manis..penambahan berat kerana aku faktor makanan yang aku makan ja....lega aku dengaq...kiranya nak dpt tau keputusan test tu...tdoq mlm aku tak lena la...sbb dok tanya diri sendiri..aku ni ada kencing manis ka????
Baby plak start awal bulan ke 5 dah start test kulit perut ummi dia ni..samada tebal ka nipis...debuk sana sini...tp yang pasti setiap kali dia tendang/gerak ka aku akan tersenyum sendiri...sampai jiran sebelah meja aku perasan tau..malu gila...mana daknya tersengih sorang2...nikmatnya..bila dapat rasa itu semua bila nak jadi seorang ibu. Bila time pi scan plak..ni time yang adegan menitiskan air mata....aku mmg terasa air mata mengalir bila tgk baby aku bergerak dalam rahim aku..alhamdulillah cergas pergerakan baby aku...


doc cuma capture kat ukuran kepala ja...frust gak bila tak dpt tgk suma badan baby...(aku tatau la nampak ka idak..camera aku x berapa canggih...huruf pun blur la..maaf ya)

Tapi ini lah gambar pertama baby aku...

Ni lak 'pemgembangan' ibu baby ya...dari pada ini...

kepada ini...

ini....

dan ini...


Sekian ya...

Nota Pena : Semoga aku selamat sehingga melahirkan Baby Jr. En. AY ya...insyaallah...

8 comments:

mrs.syediz said...

eh eh.
lelaki ek?
waah.
congrats.
ada hero lg dlm family, geng dgn En. AY

marniza said...

hehehe..
ala...baru nak soh teka...
dah terbocor sendiri...

nurulzia said...

bestkan bile baby buat aksi..i suke gile bile tgk perut i bergoyang2...

Intan and The Boys said...

oh! perut goyang2 syioookkkk!!!
:D

Ina Hashim said...

salam..akak from blog thingstoletgo tu...spectra 3 tuh okey cuma quite heavy nak diangkut..akak rembat Ameda pas jual Spectra3 tu

Mrs. Amie said...

la..dh lama tak update,,tup tup dh 6 bulan? take care dear!

Intan and The Boys said...

yang, kite dah jawab soklan awak tu kat entri kite pagi ni. checkitout!

:)

Intan and The Boys said...

oh. betui sesangat la tuuuu...apa yang awak komen tadi. betui la tuuu...

:)
cam tu jugak la kite solat gak.