Monday, October 13, 2008

tak habih-habih lagi cerita beraya....

Salam Syawal.
Raya Ke-2
Seawal pagi aku dah bangun menyiapkan diri..
Mana taknya nak kuaq beraya kan..
dah ada janji ngan En. AY..
Nak p beraya di Alor Setar..
rumah member baik smvsp depa la..
aku? ngikut je..
Kui 1 lebey dah otw ke A/staq..
Janji ngan member En. AY (chef shakir)..
Konvoi skali ke a/staq...ikut jln lama...jammed skit sbb org dah kuaq beraya kan..
Sampai umah Arill & Linda dekat kui 3...lupa lak nama taman perumahan tu..
tp dekat mergong la...
Linda jamu bihun sup...
ni la first time jumpa depa..depa ok..friendly..
Depa sebuk ja ngan anak memasing..
Arill & Linda ada sorang (tp lupa la nama anak depa)
Shakir & Razia ada sorang gak (Ris)
En. AY & Aku??? nada lagi (tadak/tiada)...hahahaha..
kami sbuk layan diri memasing ja..leh gitu..
tpi nampak la riak wajah En. AY bila dlm situasi reramai camtu...
cam tringin nak mcm kawan2 dia tu...sian abang kan...!!
Sabar ye...insyaallah...ada rezeki kita nanti ada la yer...
Abih makan, sembang gitu gini
pastu Arill bwk p tgk showhouse kat sebelah Istana Anak Bukit...
Mak aiiihhh...lawa gila umah2 kat situ..padan la ngan harganya...
kalau dpt kawan ngan kerabat ka leh la beli umah kat situ...hehehe.
Pastu kami pun beredar la...
cadangnya nak ke umah opismate..tp dia tadak di a/s plak..
Pastu kami terus ke umah mmber baik aku kat Hutan Kampung...
Beraya...tak lama kat situ...
Singgah sat kat Masjid Al-Bukhari...En. AY solat Asar kat situ...
Aku?? Cuti2 mesia...huhuhu...



penataan cahaya yang kurang jelas akibat dari handpon En. AY yang kurang kualiti...hehehee..







ni plak kat Menara Alor Setar...lepas ja balik dari umah ida (mmber aku)..En. AY dengan baik atinya menawarkan lawatan ke sana memandangkan aku tak penah naik ataih lagi...






time tu dah dekat nak maghrib..jadi x lama la kami kat ataih..
pastu kami pun balik sp...

5 comments:

Hidemichimomotani said...

Hari ke-2 pun En.Ay masih berbaju melayu songkok ye..tak taulah pakai sampin ke tak coz tak nampak bawah...
Abg hari raya ke-2, tok sah harap la...huhu.. (melayu zaman la...lalala)

M-a-r-n-i-z-a said...

Abg jgn tatau...siap ngan sampin lagi tu...sebabnya..raya pertama dia tak puas beraya..kena keja..semangat tu membawak la ke raya ke-2...huhuhuhu...

Hidemichimomotani said...

sekarang ni tgh sibuk buat prep la kot na?...
apa pun abg dah tag Niza...sila baca posting abg 20 October...ada masa leh buat na,k

susu dalam botol said...

rindulah kat bulan ramadhan :(

cik wanie said...

wah beraya sampai alor star yer,
hurm,
bila nak trun sini lagi,
manalah tahu kan,
blh jumpa kan,
hehehehehehe:)