Saturday, January 24, 2009

Bekelah Sambil Memancing...

Al-kisahnya..
Bangun pepagi takda pa2 aktiviti selain masak sarapan n basuh baju...jd..
tetiba En. AY ajak berkelah...aku apa lagi...terus siap2...
kebetulan baru ja selesai goreng bihun untuk sarapan..
pack bihun lam tupperware, ayaq, mkn ringan, pinggan mangkuk n bla bla bla..
time tu baru pukui 9.30 pgi..
En . AY plak nak singgah beli alatan memancing n umpan..
umpan adalah sotong dan ikan temenung/kembung..
Venue adalah di satu port kat Batu Feringhi. Cuaca plak time kami sampai tu hujan renyai2. Walaupun hujan aktiviti tetap diteruskan. Orang pun dah agak ramai time tu.






Tgk tu..sampai2 ja terus pegang pancing...semangat btui..


Ralit..



Harus la makan bihun goreng bini masak sebelum ke gelangang memancingkan....

Bekalan makanan. Separuh ja tu...opsss..lupa plak nak buka tutup tupperware tu..

Tengok tu..siap beraga-raga bagai kan. Bukan apa. Senang sekali angkut ja.

Wahhh...skill mau ada..

Renyih la..dapat anak ikan duri ja pun..

Betui la bak kata orang. Memancing ni meralitkan. Tengok tu..bini kat seblah ni pun buat dunno ja...huhuhu..

Dengan segala hormatnya diumumkan...jeng..jeng..hasil tangkapan yang berjaya En. AY perolehi adalah 6 ekor anak ikan duri, 2 ekor ikan gelama dan 1 ekor ikan apa ntah selama lebih kurang 5 jam bertarung di gelanggang memancing. Sekian Karan Sin Walie melaporkan dari Bilik Berita Batu Feringhi...hehehe...

Nota Pena : Herankan tiada gmbaq pemilik blog disertakan. Maaf. Pemiliknya tadak mood la nak bergmbq. Len kali eh...

No comments: