Sunday, February 22, 2009

Hidangan Tengahari Sabtu..

Pagi-pagi, lepas subuh aku & En. AY bertolak ke Tangjung Asam. Tanjung Asam lagi...Misi kali ni cuma nak teman kan SIL aku sebab dia yang beria nak mencari siput. FIL ada sekali. Ayah, Mak, Wani, Wana & Baby Akif. Tapi kali ini aku tak ikut turut serta ke dalam laut. Cuma En. AY dan Wana saja. Aku bersantai2 pagi ja ngan ayah, wani dan Akif. Mak masuk sekejap laut pastu naik balik. Time tu plak ayaq pasang jadi siput pun tak berapa ada. Hasilnya agak kurang memuaskan. Sampai pukul 10 tu kira dah siap2 nak balik. FIL x singgah umah kami sebab nak hantaq Wana balik asrama petang tu.

On-the-way balik ke umah singgah untuk beli ayam goreng. Balik tu terus ja masak nasi dan En. AY goreng siput.


Tadaa..ini ja hidangan makan tengahari kami..simple tp sedap..

Nota Pena : Aku punya tugas letak nasi. Abih ja En. AY masak siput bila buka periuk nasi nak hidang tengok2 nasi x masak daaa..opppsss..aku lupa nak tekan suis. Time tu En. AY dah tak tahan sangat nak makan...hehehe..ampun ya...

4 comments:

mrs SyeDiz said...

sila bagi resepi siput goreng ittew.
tq.
(^^p)

Hidemichimomotani said...

aduh...kasi perut lapar je tgk!

M-a-r-n-i-z-a said...

mrs syediz : oohh..boleh saja..sila tinggalkan email anda..hehee

hide : mmg tgh lapar pun.

Beautiful Disaster said...

ryn pn slalu gitu. kelam kabut msk lauk n msk nasik. sudahnye lauk da siap nasik xmsk2. upe2nye xon suis terus. haha.