Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday, July 8, 2008

Alhamdulillah...

Alhamdulillah....akhirnya selesai satu penantian..tp ada banyak lagi penantian yang bakal aku lalui nanti. Semoga segalanya berjalan dengan lancar dan Insyaallah.

28 Jun 2008
Seawal 6.30 pagi aku dah bangun. Tapi liatnya Tuhan ja yang tau, memandangkan semalaman berjaga menyiapkan hantaran dan persiapan di dapur aku masuk tidur dalam pukul 4.00 pagi. Sisa-sisa ngantuk masih lagi mengiringi aku..aku, ibu, makcik dan maksu bergegas ke pasar untuk membeli keperluan memasak untuk makan tengahari dan kenduri petang nnti.

Sampai ja dirumah, tak duk diam la..kemas itu ini, potong itu ini, buat itu ini...macam-macam la. Dalam pukui 11 pg maksu ajak untuk ambik tempahan roti jala di sungai layar dan terus ke kedai make-up...wah..dalam pala aku berkira2...awainya nak p make-up sedangkan rombongan akan tiba lebih kurang kui 4 ptg.."nnti kalau dah bermake-up, aku mcm tuan puteri gunung jerai la plak..dok seketoi ja, tkyah buat pa2 pn..x leh jdi ni..keja banyak lg yang tak usai." aku berkira2 dlm hati. Aku g tau maksu soh depa p amik dulu roti jala tu lepas kui 2 baru aku p make-up..kat umah tadak sapa nak tolong ibu buat itu ini..nak harapkan makcik sorang siannya kat dia.

Tengahari ni ibu ada buat makan- makan untuk adik beradik. Tetamu mula memenuhi umah aku...antaranya..jiran tetangga, mak cik sekeluarga sebelah abah sekeluarga, tokwan aku, tok ngah suami isteri dan ramai lagi la..sori la buat yang hadir hari tu..tak sempat nak igt semuanya ya..apapun terima kasih atas kehadiran anda ya..

Kalut sana sini melayan tetamu, tengok2 jam dah pukui 1.30..wahhhhh..apa lagi...kelam kabut la menyaipkan diri(mandi) dan solat, makan pun dah tak brapa dan...bayang la..nak ke kedai pun dah amik masa 20 minit..buatnya rombongan sampai awai dari sepatutnya..jenuh depa kena tunggu aku untuk sarung cincin..seandainya terjadinya sebegitu...x dapt aku bayangkan..huhuhu..

Aku ditemani paksu, maksu, 2 cousins kecik aku dan x lupa apek videoman(wah...mau kena sekeh ni kalau pakcik aku tahu sbb apek itu adalah pakcikku..huhu) berangkat ke kedai make-up. Sesampai ja kat sana lega..aku sorang ja..x le kelam kabut..si tukang make-up (Mona) macam tengah menanti ja kedatangan aku..wahhh...jadi kerap dekat2 sejam gak la Mona touch mukaku..tp suspen gak first time nak nengok mukaku ini...wahhh..lain btui la muka aku...lotih gak org yang menemani aku menunggu..sian depa kan..

Mujurla..aku sampai di rumah pukui 4.00 petang sebelum rombongan tiba..selamatttt...akhirnya rombongan tiba dekat kui 5 ptg...time tu rumah dah penuh ngan jiran2 tetangga dan adik beradik...
Setelah sampai perbincangan di jalankan dan aku pun selamat ditunangkan dengan Ahmad Yuzri... doakan semoga jodoh aku berkekalan...insyaalllah..








1 comment:

Anonymous said...

Semoga jodoh dekniza berkekalan dan tak dikecewakan lagi...